Passa al contingut principal

25-N: Dia per l'Erradicació de les Violències Masclistes - EL MANIFEST DE L'ALUMNAT

 Fa molts d'anys que la nostra societat, específicament el col·lectiu de les dones, ha lluitat per millorar aquesta societat injusta i masclista.


El dia d'avui ja hem fet una petita passa cap endavant amb aquest aspecte, però, malauradament, hem de millorar molt més per arribar a una societat ideal, imaginada per tantes persones.


Les violències masclistes són tots aquells actes vers les dones i nenes que puguin tenir com a resultat un dany o patiment físic, sexual o psicològic. Les podem trobar per qualsevol banda del món, ja que encara no estan suficientment visibles i moltes persones encara pensen que són coses "normals". Poden passar al carrer, a l'escola, a la feina, etc., i no necessàriament han de ser agressions físiques, poden ser insults o simplement mirades.


Aquests actes són un atac directe cap als valors humans, promouen l'agressió i el no respecte cap als individus.


Les persones adolescents, encara que a vegades les persones adultes no ens escolten gaire pel simple fet d'estar al que ells diuen "la edad del pavo", podem fer moltes coses per aconseguir una millora a la nostra futura societat. Per exemple, conscienciar les nostres amistats i famílies sobre les violències masclistes, fer xerrades a les escoles per als infants perquè són el futur del món i fer-los saber el que està moralment correcte, conscienciar els nostres fills sobre aquest tema per tenir una millora a la societat, realitzar actes públics en contra d'aquestes violències i participar en les manifestacions, deixar de fer comentaris que puguin contribuir al domini del masclisme, ser capaços de reconèixer aquests actes i cridar l'atenció als nostres coneguts i conegudes quan aquests ocorrin, intentar conscienciar a les persones que fan aquests actes, que ho estan fent malament, etc.


D'aquesta forma, entre totes i tots, podem arribar a crear un món just, sense exclusió social, on ningú senti l'obligació de ser d'una manera específica  i que totes les identitats de gènere i orientacions sexuals són igualment respectables. 


En resum, volem fer entre tots un món on aquest tipus de manifests no existeixin, on celebrar el 25 N o el 8M no sigui necessari i on hi hagi igualtat i equitat per a tothom.







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per què fem art? - Situació d'aprenentatge 4 (febrer - març 2023)

 Durant el mes de febrer i abans de marxar de vacances, l'alumnat de 1r de batxillerat A, partint d'agrupament escollits per elles i ells mateixos, s'han llançat a la creació artística amb l'objectiu de pensar l'art en termes estètics. Aquí en teniu el resultat, els elements físics del qual estaran exposats a la biblioteca del nostre centre durant 2 setmanes en tornar de les vacances:

Què és un ésser humà? - muntatges fotogràfics sobre una perspectiva d'antropologia filosòfica

 Aquests darrers dos mesos, l'alumnat ha estat treballant l'antropologia filosòfica i diferents perspectives en relació a ella, o el que és el mateix, s'ha estat plantejant la pregunta QUÈ ÉS UN ÉSSER HUMÀ? Aquí en teniu els seus fruits. Desitgem que us convidin a la reflexió.

Què és la realitat i com la construïm els éssers humans? - Debat filosòfic

Al llarg de la situació d'aprenentatge 3, l'alumnat de 1r de batxillerat A s'ha endinsant en un interrogant que, de fet, és consubstancial a l'interrogant filosòfic des dels seus orígens: com es construeix el concepte metafísic de realitat?  Revisitant des de perspectives clàssiques i fundadores com el dualisme ontològic fins als reptes que suposa la intel·ligència artificial i la realitat virtual i augmentada, varen estar preparant un debat a quatre veus, obert al públic, que va tenir lloc el passat 10 de febrer a la Sala Polivalent de l'IES Cap de Llevant. Qui ha dit que els adolescents tan sols estan interessats per Tik Tok i Instagram ? La filosofia viu en els seus esperits crítics!