Passa al contingut principal

Què és la realitat i com la construïm els éssers humans? - Debat filosòfic

Al llarg de la situació d'aprenentatge 3, l'alumnat de 1r de batxillerat A s'ha endinsant en un interrogant que, de fet, és consubstancial a l'interrogant filosòfic des dels seus orígens: com es construeix el concepte metafísic de realitat? Revisitant des de perspectives clàssiques i fundadores com el dualisme ontològic fins als reptes que suposa la intel·ligència artificial i la realitat virtual i augmentada, varen estar preparant un debat a quatre veus, obert al públic, que va tenir lloc el passat 10 de febrer a la Sala Polivalent de l'IES Cap de Llevant. Qui ha dit que els adolescents tan sols estan interessats per Tik Tok i Instagram? La filosofia viu en els seus esperits crítics!



 






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Per què fem art? - Situació d'aprenentatge 4 (febrer - març 2023)

 Durant el mes de febrer i abans de marxar de vacances, l'alumnat de 1r de batxillerat A, partint d'agrupament escollits per elles i ells mateixos, s'han llançat a la creació artística amb l'objectiu de pensar l'art en termes estètics. Aquí en teniu el resultat, els elements físics del qual estaran exposats a la biblioteca del nostre centre durant 2 setmanes en tornar de les vacances:

25-N: Dia per l'Erradicació de les Violències Masclistes - EL MANIFEST DE L'ALUMNAT

  Fa molts d'anys que la nostra societat, específicament el col·lectiu de les dones, ha lluitat per millorar aquesta societat injusta i masclista. El dia d'avui ja hem fet una petita passa cap endavant amb aquest aspecte, però, malauradament, hem de millorar molt més per arribar a una societat ideal, imaginada per tantes persones. Les violències masclistes són tots aquells actes vers les dones i nenes que puguin tenir com a resultat un dany o patiment físic, sexual o psicològic. Les podem trobar per qualsevol banda del món, ja que encara no estan suficientment visibles i moltes persones encara pensen que són coses "normals". Poden passar al carrer, a l'escola, a la feina, etc., i no necessàriament han de ser agressions físiques, poden ser insults o simplement mirades. Aquests actes són un atac directe cap als valors humans, promouen l'agressió i el no respecte cap als individus. Les persones adolescents, encara que a vegades les persones adultes no ens escolte...

Quin sentit té viure? - Alba Sabater Castaño

  Alba Sabater Castaño  1r Batx A  Quin sentit té viure? En aquest text desenvoluparé aquesta pregunta per poder donar-li una resposta amb l’ajuda d’uns arguments. Explicaré el concepte principal del sentit de viure fins arribar a una petita conclusió del perquè és important tenir-ho. En primer lloc, el sentit de viure, o també la raó per viure, és aquell motiu pel qual una persona vol aprofitar al màxim la seva vida i vol aixecar-se cada matí per aconseguir una meta, il·lusió u objectiu. Les persones tendeixen a posar-se aquestes idees mentals per donar sentit als seus dies i saber perquè volen seguir amb la seva vida. D’aquesta manera les ajuda a ser més alegres, actives i sense moltes preocupacions als seus dies. Pel contrari, si no fossin capaces de tenir aquesta idea, aixecar-se pel matí seria una experiència buida, no tindrien cap raó per seguir vivint, tot seria molt repetitiu per a elles i, en no saber què fer, perdríem l'interès per seguir vivint.  El fet de...